MIMPI

Tentangmu, yang selalu ku nanti
Hari demi hari
Wahai lelaki pujaan hati
Kapankah kita akan bertemu kembali?

Lama aku menanti
Hingga akhirnya ku temui kau yang sedang sendiri
Kudekati dengan hati hati
Lalu kau bertanya “siapa kau?”

Aku terhenyak, ada apa ini?
Apa kau tak mengingat aku lagi?
Dan kau hanya mengangguk sepenuh hati
Duhai lelaki pujaan, seperti inikah kau bermain dengan hati?

Aku berbalik, dan tak ingin kembali
Kau datang dengan sepenuh hati
Lalu kenapa pergi dengan sepenuh hati pula?
Aku menutup mata, semoga ini hanya mimpi

Kemudian, aku terbangun
Ternyata aku telah bermimpi
Kau datang dengan senyuman penuh arti
Memandang dengan penuh kasih

Duhai pujaan hati
Akan adakah akhir dari kita?
Kuharap, tak kan pernah ada
Kalaupun ada, ku harap itu hanyalah kematian

Komentar

Postingan Populer